12.09.18

Блог як інструмент взаємодії вчителя та учнів







БЛОГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ ТА УЧНІВ


         


              На початку ХХІ ст. у наше спілкування увійшло таке поняття, як блоґи.

             Блоґ – це особиста сторінка в Інтернет-мережі, яку веде й оновлює користувач у зручний для нього час. Цей ресурс існує у віртуальному середовищі з 1998 р. й отримав велику популярність серед користувачів, тому що при його створенні і оновленні не потрібно спеціальних знань із комп’ютерних технологій і програмування. Блог, як один з видів дистанційного електронного навчання, став популярним в Україні лише в останні декілька років. І як спосіб спілкування учителя та учня має великі переваги. Насамперед, учителю - не потрібно роздруковувати велику кількість необхідної навчальної інформації. - Заощаджуються час, матеріали та й кошти. - Не потрібно думати про місце для зберігання. - Створення особистого блоґу – це справа десяти хвилин. Як створити блог?
1. На платформі Blogger вводимо свою адресу електронної пошти та пароль.
2. Створюємо аккаунт в Google.
3. Вибираємо вподобаний шаблон.
4. Підбираємо назву для блогу.
5. Оформляємо дизайн. Блог готовий. Аналагічно можна створити блог і на іншій платформі, наприклад: Wordpress. сom. Створивши блоґ, ви стаєте адміністратором цієї сторінки і маєте право писати, редагувати та видаляти записи. Ваша сторінка може бути відкрита для читання та написання коментарів іншим користувачам або ж бути заблокованою для інших, крім тих, яким ви дали дозвіл. Коментарі можна зробити видимими для всіх або ж лише для власника блоґу.

     Для вчителя блог – це можливість використовувати засоби мультимедіа в освітньому процесі, створювати матеріали для самостійної роботи учнів, працювати з електронними зошитами, ділитися важливою інформацією з батьками та учнями, проводити оn-line тестування з подальшою швидкою обробкою результатів, організовувати колективну роботу вихованців, узагальнювати і систематизувати власний досвід, брати участь в інтернет-проектах та ін.

      Для учнів блог – це зразки виконання творчих завдань, участь у конкурсах, проектах, олімпіадах, додавання заміток, фотографій, творчих робіт, засіб зв'язку та спілкування з однокласниками з метою обговорення спільних справ, самоосвіта та ін.

Інформаційний простір безмежний. Вчитель повинен учнів спрямувати, яким шляхом піти, щоб дитина не “блукала”, а чітко “йшла” у пошуку необхідної інформації. Це можна забезпечити, даючи конкретні адреси сайтів, на яких викладена потрібна інформація, а також завдання.

Створивши свій блог, я отримала можливість доступу до кожного учня, а учень набув доступу до навчального матеріалу, який він би не отримав через хворобу, або навіть через банальну неуважність на уроці.

У блозі розміщуються матеріали уроку (назва, презентаційний матеріал вивчення, завдання, тести). Учні можуть з ним ознайомитись для попередньої підготовки до уроку, для повторення матеріалу, під час підготовки до перевірочної роботи і т.ін.

Блог використовують для розповсюдження навчальних матеріалів або посилань на них. Ці матеріали стають доступними для учнів, як в школі, так і вдома.

Відкритість навчального процесу забезпечує висвітлення на блозі вимог до навчальних досягнень учнів, календарно-тематичного планування та орієнтовних завдань самостійних, контрольних робіт.

Важливу навчальну, розвивальну та виховну функцію відіграє створення учнями тематичних блогів або розміщення своїх робіт на блозі вчителя. Педагогічний потенціал учнівських матеріалів криється в тому, що учні у процесі отримання й осмислення знань, їх трансформації та подальшої публікації своїх дописів навчаються конструювати знання.

Немає коментарів: